Łódź motorowa , ruszając z lini startu rospędziła się do szybkości
V=108 km/h w czasie t=1 minuta \
Jaką wartość miało jej przyspieszenie i jaką drogę przebyła ona w tym czasie jeżeli poruszyła sie z ruchem jednostajnie przyśpieszonym.

Daje dużo ptk prosze o wzory i o dobre działania :)

3

Odpowiedzi

2010-02-19T20:09:05+01:00
V=108km/h=388,8m/s
t=1min=60s
a=v/t
a=388,8/60=6,48m/s²
s=at²/2=6,48*3600=23328m
i to chyba koniec
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T20:10:59+01:00
Dane:
V - prędkość końcowa = 108 km/h = 30 m/s
t - czas = 1 min = 60 s
szukane:
a - przyspieszenie
s - droga
wzory
V = Vo + at
s = Vot + at²/2
ponieważ Vo (predkość początkowa) = 0 to wzory mają postac
V = at
s = at²/2
V = at
a = V/t = 30/60 = 0,5 m/s²
s = at²/2 = 0,5 razy 60²/2 = 0,25 razy 60² = 0,25 razy 3600 = 900 m
odp
a = 0,5 m/s²
s = 900 m
2 5 2
2010-02-19T20:11:24+01:00
V=108 km/h = 108*1000/3600=30 m/s t=6os

a=u/t=a=30/60= a=0.5 m/s²

s= at²/2= s= o.5 m/s²* 60m/s² /2

s=o.5 m/s²+ 1530/2

s=900m

1 5 1