Zad.1 Wymień 3 płazy ogoniaste i 4 płazy bezogonowe.

Zad.2 Uzupełnij tekst:
Płazy należą do zwierząt ......... Zapłodnienie może być ......... lub ........ i zachodzi w ...........

Zad.3 Wskaż nazwy zwierząt, które występują w jeziorze : sieja, ośmiornica, krewetka, stułbia, rozwielitka, sum, błotniarka stawowa, strzelba potokowa, pstrąg źródlany, pełzak (ameba), szprot, oczlik, makrela, rak rzeczny, zatoczek rogowy, pantofelek.

3

Odpowiedzi

2010-02-19T20:18:56+01:00
Ad1
płazy ogoniaste- traszki[zwyczjana,górska,karpacka];salamnadra plamista..

bezogonowe-rzekotka drzewna ,kumak nizinny , kumak górski,ropucha zielona,grzebiuszka ziemna ..
Ad 2
rozdzielnopłciowych,płciowe lub bezpłciowe i zachodzi w macicy

Ad 3
-pstrąg pelzak
- sieja
- rozwielitka
- stułbia,
- błotniarka stawowa
- strzebla potokowa
-oczlik
-rak rzeczny
- zatoczek rogowy
- pantofelek

to na tyle :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T20:24:15+01:00
1. Ogoniaste:
- Traszka grzebieniasta
- Traszka Karpacka
- Traszka górska
- Salamandra plamista
Bezogonowe:
- Kumak górski
- Żaba śmieszka
- Ropucha szara
- Rzekotka drzewna
- Żaba jeziorkowa
- Żaba zwinka
- Ropucha zielona
2. Płazy należą do zwierząt rozdzielnopłciowych(chyba chodzi o sposób rozmnażania a jak nie to są jeszcze zwierzętami wodno - lądowymi). Zapłodnienie może być wewnętrzne lub zewnętrzne i zachodzi w wodzie.
3. sieja, stułbia, rozwielitka, błotniarka stawowa, pełzak (ameba), oczlik, zatoczek rogowy, pantofelek

Proszę mam nadzieję, że pomogłam! Pozdrawiam :)
5 4 5
2010-02-19T20:24:19+01:00
1. ogoniaste :traszki, salamandry, ambystoma tygrysia
bezogoniaste :żaba moczarowa, żaba zwinka, żaba rycząca, żaba śmieszka
2.Płazy naleza do zwierząt wodno - lądowych . Zapłodnienie może być zewnętrzne lub wewnętrzne i zachodzi w wodzie.
3. sieja, stułbia, rozwielitka, błotniarka stawowa, strzebla potokowa, pstrąg pełzak, oczlik, rak rzeczny, zatoczek rogowy, pantofelek


Mam nadzieje, ze pomogłam ;):):)
1 5 1