Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T20:18:26+01:00
Walka biologiczna- polega na znalezieniu naturalnych wrogów danego szkodnika i wprowadzeniu ich tam, gdzie występuje gatunek szkodliwy
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T20:20:55+01:00
Walka biologiczna jest to biologiczne zwalczanie szkodników, które początkowo, zgodnie z nazwą była to metoda zwalczania szkodników przy pomocy organizmów, zwykle będących ich naturalnymi wrogami. Obecnie pod tą nazwą ukrywa się wiele różnorodnych metod, których celem jest zmniejszenie populacji szkodnika poniżej progu szkodliwości gospodarczej a zarazem zminimalizowanie wpływu samych zabiegów na środowisko naturalne i zdrowie człowieka. Wobec różnorodności stosowanych zabiegów, w sensie ogólnym powinno się raczej mówić o ekologicznych metodach zwalczania szkodników lub o proekologicznych zabiegach ochronnych i zapobiegawczych. W zakres tych metod wchodzą działania wykorzystujące wszelkiego rodzaju organizmy (klasyczna metoda zwalczania biologicznego), metody agrotechniczne oraz zabiegi biotechniczne. Złożoność sposobów oddziaływania powoduje, że podział metod jest orientacyjny i nie całkiem rozłączny, co nie ma najmniejszego wpływu na ich skuteczność.

Ze względu na zazwyczaj niewielkie nakłady finansowe oraz konieczność szczegółowego poznania biologii chronionego organizmu oraz biologii wielu innych z nim współwystępujących (aby ustalić czy, jak i kiedy można je wykorzystać) metody ekologiczne wciąż są w większości jedynie alternatywą dla tradycyjnych metod chemicznych. Nie mogąc zupełnie zrezygnować z metod chemicznych, a równocześnie pamiętając o wymogach ochrony środowiska obecnie zalecane jest zwalczanie zintegrowane. W zwalczaniu zintegrowanym, stosuje się kilka metod ekologicznych oraz - jeśli nie można inaczej - w ograniczonym zakresie metody chemiczne.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:22:56+01:00
Walka biologiczna- polega na znalezieniu naturalnych wrogów danego szkodnika i wprowadzeniu ich tam, gdzie występuje gatunek szkodliwy.
18 2 18