Asia, Basia i Cesia postanowiły wspólnie zjeść tabliczkę czekolady. Asia jako najstarsza wzięła sobie połowę tabliczki. Basia-średnia siostra-wzięła połowę pozostałej połowy, a Cesi mama pozwoliła wziąć tylko połowę tego, co zostało. Z ilu kostek składała się cała tabliczka, jeżeli w opakowaniu pozostały 4 kostki czekolady?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T20:22:56+01:00
4*2=8
8*2=16
16*2=32
takie najkrutsze;)
Odp czekolada składała się z 32 kostek
2010-02-19T20:23:02+01:00
Asia wziela 1/2 wiec Basia 1/4 (1/2 z 1/2 wiec 1/4 z calosci) no i wkoncu czesia wziela polowe tego co basia czyli 1/8


1/8x = 4 kostki
1/8x=4 /8 (zeby dostac z lewej strony jedynke)
x=32

tabliczka miala 32 kostki
2 1 2