Odpowiedzi

2010-02-19T21:09:16+01:00
Cm= n/V
CmV=n
0,2mol/dm3*1,5dm3=0,3mol
n=m/M
nM=m
0,3mol*40g/mol=12g
m-100%
12-40% m=30g
d=m/V
V=m/d
V=30g/1,44g/cm3
V=20,8cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:10:40+01:00
Ile cm3 40% roztworu NaOH o gęstości 1,44g/cm3 należy zużyć w celu przygotowania 1,5 dm3 roztworu o stężeniu 0,2mol/cm3 ?

0,2mol --- 1 dm3
x --- 1,5 dm3

x = 0,3 mol

n = m/M
0,3 = m/40
m = 12g

Cp = ms/mr * 100%
40 = 12/V*1,44 * 100%
V = 20,83 cm3
2010-02-19T22:11:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ile cm3 40% roztworu NaOH o gęstości 1,44g/cm3 należy zużyć w celu przygotowania 1,5 dm3 roztworu o stężeniu 0,2mol/dm3 ?

0,2 mol-----1dm3
xmoli-------1,5dm3
x=0,2*1,5
x=0,3 mola
mNaOH=23+16+1=40g/mol
40g-----100g
masę NaOH zamieniam na liczbę moli
mase roztworu zamieniam na objęt.(dzięki znajomości d)
v=m/d
v=100/1,44
v=69,4cm3
1mol-----69,4cm3
0,3 mola----xcm3
x=20,83cm3