Z Krakowa do Zakopanego wyruszyli dwaj motocykliści, motocyklista jadący do Krakowa poruszający się ze średnią szybkością 60km/h, a z zakopanego ze średnią szybkością 40km/h. Po jakimczasie i w jakiej odległości od krakowa spotkają się jeżeli odległość z Krakowa do Zakopanego to 100km.

2

Odpowiedzi

2010-02-19T21:16:32+01:00
60km/h * x + 40km/h * x = 100km
x(60km/h + 40km/h) = 100km
x * 100km/h = 100km / :100km/h
x = 1h

40km/h * 1h = 40km

Odp. Kierowcy spotkają się po godzinie, w odległości 40km od zakopanego

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:16:58+01:00
S = v * t

z Krk do Zak.:
v1 = 60 km/h

s = v1 * t

z Zak. do Krk:
v2 = 40 km/h

100 km - s = v2 * t

100 km - s,
s oznacza odległość od Krakowa, w której spotkają się z sobą oba pojazdy, czyli jedzie w przeciwną stronę - dla pierwszego, jadąc, oddala się on od Krakowa, czyli jego odległość od Krk wzrasta; a dla drugiego pojazdu, jadącego do Krakowa, jego odległość do tego miasta maleje

i teraz mamy układ równań:

s = v1 * t
100km - s = v2 * t

podstawiamy wartości:

s = 60 km/h * t
100km - s = 40 km/h * t
t=1