Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:18:36+01:00
R I świeczki = 4cm:2 = 2cm
wysokość = 10cm
objętość = π*2cm*2cm*10cm = 40π cm³

r II świeczki = 2cm:2 = 1cm
wysokość = x
objętość = π*1cm*1cm*x cm = x π cm³

x π = 40π |:π
x = 40

wysokość nowej świeczki ma 40 cm
1 4 1
2010-02-19T21:21:22+01:00
Dane:
R1=4cm----r1=2cm
h1=10cm
R2=2cm----r2=1cm
szukane:
h2=?
objętości obu świeczek są takie same to możemy stwierdzić że
pi *(r1)2 *h1=pi *(r2)2 *h2 /:pi
(r1)2 *h1=(r2)2 *h2 /:(r2)2
h2= (r1)2 *h1:(r2)2
h2=4cm2 *10cm :1cm2
h2=40cm
odp:wysokość nowej świeczki jest równa 40cm.