Żarówka energooszczędna o mocy 60W kosztuje 15,69zł i świeci 3 lata . Żarówka zwykła o tej samej mocy kosztuje 3,75 i świeci 6 miesięcy Ile zaoszczędzi osoba przez 3 lata wkręcając do żyrandola trzy żarówki energooszczędne zamiast żarówek zwykłych?
proszę o szybkie odpowiedzi z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:29:24+01:00
3*15,69zł=47,07zł - tyle kosztują trzy żarówki energooszczędne
3*2*3= 18 - tyle żarówek zwykłych zużyje się przez trzy lata (dwie rocznie)
18*3,75zł = 67,50 zł - tyle będą kosztować żarówki zwykłe

67,50zł-47,0,zł=20,43zł - tyle zaoszczędzimy
2010-02-19T21:30:44+01:00
3 lata = 6*6mies.
6*3,75zł=22,5 - 3 lata zwyklej zarowki

3*15,69=47,07

3*22,5=67,5

67,5-47,07=20,43 zl