Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T21:40:18+01:00
A-jeden bok
b-drugi bok

pole=a*b

zmniejszamy boki
a-10%a=0,9a
b-20%b=0,8b

pole=0,9a*0,8b
pole=0,72-czyli 72%

100%-72%=28%

odp.pole prostokąta zmniejszyło się o 28%
2010-02-19T21:48:55+01:00
A - jeden bok
b - drugi bok
P = a*b
P1 = ab

a-0,1a = 0,9a
b-0,2b = 0,8b

P = 0,9a*0,8b
P = 0,72ab

ab-0,72ab = 0,28 = 28%

Odp: Pole prostokąta zmniejszyło się o 28%.