Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T22:11:20+01:00

Poznańska Piątka to pięcioro młodych chłopaków, którzy uczęszczali do Salezjańskiego Oratorium świętego Jana Bosco w Poznaniu. Zostali aresztowani w dniach 21 - 23 września 1940 roku przez gestapo, ponieważ byli podejrzewani, że należą do tajnej organizacji politycznej. Działając w konspiracji zostali wykryci i oskarżeni o zdradę stanu jako zdrajcy Trzeciej Rzeszy. Uwięziono ich w więzieniach w Poznaniu, Wronkach, Berlinie, Zwickau. Przebywając w tych miejscach zachowali pogodę ducha i spokój. Naprawdę uwięziono ich dlatego, że byli liderami katolickiej młodzieży.Zostali pozbawieni życia poprzez zgilotynowanie 24 sierpnia 1942 roku. W skład Poznańskiej Piątki wchodzą:
- Bł. Czesław Jóźwiak, zginął w wieku lat 23
- Bł. Edward Kaźmierski, zginął w wieku 23 lat
- Bł. Franciszek Kęsy, zginął w wieku 22 lat
- Bł. Edward Klinik, zginął w wieku 23 lat
- Bł. Jarogniew Wojciechowski, zginął w wieku 20 lat.
Ich przesłanie mówi, że pomimo różnych przeszkód powinniśmy cieszyć się życiem, być pogodnymi ludźmi i pomagać innym.
14 3 14
2010-02-20T01:31:36+01:00
Pozostawili przesłanie ,aby pozostać do końca życia przy swojej wieże .
3 5 3