Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T22:07:14+01:00
Strefa okołobiegunowa - strefa ta charakteryzuje się średnimi temperaturami

Strefa klimatów podzwrotnikowych - obejmuje obszar na którym średnia temperatura najchłodniejszego miesiąca wynosi +10°C

Klimat okołobiegunowy - obejmuje dwa typy klimatów:

subpolarny (podbiegunowy) - północna Syberia, północna Kanada, Alaska, a na południowej półkuli np: Wyspy Kerguelena, Wyspa Heard, Wyspy McDonalda i Wyspa Bouveta.
polarny (biegunowy) - Antarktyda, Grenlandia, wyspy Arktyki, północne krańce Syberii (wg podziału Okołowicza).

Klimat umiarkowany – rozległa strefa klimatyczna, dzieląca się na półkuli północnej na chłodniejszą północną i cieplejszą południową i na półkuli południowej na cieplejszą północną i chłodniejszą południową.

Strefa równikowa jest najbardziej gorąca. Tutaj przez okrągły rok temperatura nie spada poniżej 240C, a często przez długi okres wynosi 300C.

Liczę na naj. :)
1 5 1
2010-02-19T22:08:09+01:00
-biegunowy i podbiegunowy
-wibitnie, wilgotny, wilgotny suchu, i wibitnie suchy
-suchy kontynentalny z odmianą wybitnie suchą, wilgotny z odmiana kontynentalnego,
-kontynentalny, morski,
-biegunowy
1 4 1