1. Zaznacz wartościowość reszty kwasowej kwasu fosforowego (V).
A) III B) IV C) V D) VII
2. Podkreśl poprawne wyjaśnienie pojęcia .
Kwasy to związki chemiczne:
A) które powstają w wyniku reakcji wszystkich tlenków niemetali z wodą,
B) które dysocjują z odszczepieniem kationu wodoru,
C) których wodne roztwory zabarwiają papierek uniwersalny na niebiesko,
D) wskazane w punktach A i B
3. Zaznacz liczbę jonów , na którą dysocjuje kwas borowy
( H3 BO3).
A) 2 B) 4 C) 3 D) 1

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T22:25:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Zaznacz wartościowość reszty kwasowej kwasu fosforowego (V).
A) III

2. Podkreśl poprawne wyjaśnienie pojęcia .
Kwasy to związki chemiczne:
B) które dysocjują z odszczepieniem kationu wodoru,

3. Zaznacz liczbę jonów , na którą dysocjuje kwas borowy
( H3 BO3).
B) 4
6 3 6
2010-02-19T22:33:50+01:00
1. a III
2. b
3.odp b. 4 jony
5 1 5