Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T22:29:48+01:00
M NaCl = 58,5g
35,5g*100%/58,5g=60,7%
m LiCl=42,5g
35,5g*100%/42,5g=83,5%
LiCl
1 5 1
2010-02-19T22:31:24+01:00
NaCl
mNa=23u
mCl=35u
mNaCl=23u+35u= 58u

58u----100%
35u----x%
x%=35u*100%:58u=60,3% - zawartość chloru w NaCl

LiCl
mLi=7u
mCl=35u
mLiCl=7u+35u=42u

42u-----100%
35u-----x%
x%=35u*100%:42u=83,3% - zawartość chloru w LiCl

Odp. Większy procent masowy chloru zawiera LiCl

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T22:34:30+01:00
NaCl

MNaCl= 23u+35.5u=58,5u

58,5u-100%
35,5u-x

x=60,7%


LiCl
MLiCl=7u+35,5=42.u

42.5u-100%
35.5u-x

x=83,53%


Większa procentowośc chlorku zawiera LiCl




Licze na naj ;**:)
2 5 2