Odpowiedzi

2010-02-19T22:48:07+01:00
1) alpejskie- zbudowane z jednego pola firnowego i jednego jeziora lodowcowego spływającego dawną doliną rzeczną: powszechne są w Alpach, Andach i na Kaukazie. Na przyk ład największy lodowiec Alpejski (25 km długosci) Grosser Aletsch Gletscher w Alpach Berneńskich

2) himalajskie ( inaczej dendryczne) - tworzą system rozgałezionych lodowców, spływających z dolin bocznych do doliny głównej, występują głównie w Himalajach, KArakorum, Pamirze czy Tien Szanie. Do tego typu lodowców należy największy na świecie lodowiec Beringa w górach Alaska (ok 200 km) oraz lodowiec Hubbarda( ok 115km) w Górach Świetego Eliasza ( na pograniczu Alaski i KAnady)

3)piedmontowe ( inaczej Przedgórskie) - powstają z połączenia kilku spływających na przedpole gór jezorów lodowcowych. Wystepują w Patagoniii i na Alasce. Najbardziej znanym lodowcem tego typu jest lodowiec Malaspina ( w Górach Swietego Eliasza) o powierzchni 2200 kilometrów kwadratowych i średnicy tarczy lodowej dochodzącej do 70 km

4) norweskie(inaczej fieldowe) - zajmują spłaszczony szczyt gór lub wysoko położony płaskowyż z kilkoma jęzorami lodowcowymi spływającymi w różnych kierunkach.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T23:10:06+01:00
Lodowiec alpejski:
http://geomorfologia.w.interia.pl/alpine_glacier.jpg
opis:
lodowiec alpejski - typ lodowca górskiego złożony jest z wielu pól firnowych i wielu jęzorów lodowcowych, które łączą się w jeden główny jęzor.Charakteryzuje go obszaru akumulacji który wynosi 2:1. Te lodowce nie są pokryte gruzem i nie są znacząco zasilane lawinami.



lodowiec himalajski:
http://ziemianarozdrozu.pl/i/upload/artykuly-rozne/himalaje.jpg
opis:

Lodowce himalajskie mają dużo jęzorów, które łączą się ze sobą jak dopływy z rzeką główną. Lodowce Himalajów osiągają 20–30 km.Lodowce występują głównie wokół wielkich masywów i najwyższych szczytów górskich.



lodowiec norweski:
http://plfoto.com/zdjecia_new2/1611504.jpg
http://www.pciosek.pl/galeria/Norwegia/lodowiec/cs11_38na_124_34.jpg

opis:
Lodowce norweskie powstają na płaskich grzbietach (fieldach) Gór skandynawskich, w postaci czap lodowych z krótkimi jęzorami.



Lodowiec piedmontowy


http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Malaspina_Glacier_from_space.jpg/300px-Malaspina_Glacier_from_space.jpg&imgrefurl=http://pl.wikipedia.org/wiki/Lodowiec_piedmontowy&usg=__C2onlIqt2--7BdVeOvNqHWAyIBQ=&h=200&w=300&sz=24&hl=pl&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=ox9JjySAtD17LM:&tbnh=77&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dlodowiec%2Bpiedmontowy%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26tbs%3Disch:1

opis:
Lodowiec piedmontowy ( lodowiec przedgórski) rodzaj lodowca stanowiącego typ pośredni między lodowcem górskim a lądolodem. Tworzy go rozległa, zwarta pokrywa przedpolu utworzona w wyniku połączenia się jęzorów lodowców dolinnych wypływających z odrębnych pól firnowych.
5 3 5