Odpowiedzi

2010-02-19T22:43:01+01:00
Endoskop – rodzaj wziernika z własnym źródłem światła, służący do wykonywania zabiegów endoskopowych. Używany jest w medycynie do oglądania wewnętrznych ścian narządów.
np , jak masz operacje ucha itp. ;))

Dioptria (D, dpt., δ) – pozaukładowa jednostka miary zdolności zbierającej układu optycznego, legalna, nienależąca do układu SI stosowana w optyce. Legalność jednostki oznacza, że można jej używać, natomiast nie została ona uznana za jednostkę pochodną w układzie SI.


icze na naj xd ^^
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T22:43:31+01:00

Endoskop-optyczny przyrząd techniczny służący do oglądania trudno dostępnych obiektów, np. wewnętrznych powierzchni rurociągów, wnętrza silników pojazdów mechanicznych itp.

Dioptria- Jednostka zdolności zbierającej soczewek i układów optycznych zwana także mocą zbierającą lub mocą soczewki. Liczbowo jest to odwrotność ogniskowej soczewki wyrażonej w metrach.


Licze na naj ;**:)
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T22:45:27+01:00
To jest rodzaj wziernika, który ma własne źródło światła. Służy do przeprowadzania zabiegów endoskopowych. W medycynie stosuje się go do oglądania wewnętrznych ścian narządów.
Dioptria jest jednostką miary zdolności zbierającej układu optycznego. Nie należy do ukł. Si, ale można jej używać. Stosowana jest najczęściej w okulistyce. Jest ona odwrotnoscią metra. (D=1/m)
5 4 5