Odpowiedzi

2010-02-19T22:42:43+01:00
X - szerokość działki
1,5x - długość działki

mamy dwa boki szerokości i dwa boki długosci dlatego mnożymy razy 2

2*x+2*(1,5x)=150
2x+3x=150
5x=150 /:5
x=30

30m - szerokość jedengo boku działki
30m*2=60m - szerokość dwóch boków działki

1,5*30=45 - długość jednego boku działki
45*2=90m -długość dwoch boków działki

60m+90m=150m

Odp. Działka ma wymiary 30m x 45m
30 3 30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T22:45:31+01:00
150 = Ob działki
x - 1 bok

skoro prostokąt ma dwa boki a i dwa boki b to:

2x+2X1,5x=150
2x+3x=150
5x=150/:5
x=30
1,5X30=45
ODp. Wymiary tej działki to 30x45
43 3 43
2010-02-19T22:46:18+01:00
Na ogrodzenie prostokątnej działki potrzeba 150 m siatki. Jakie są wymiary tej działki, jeśli długość jest 1,5 razy większa od szerokości?
Dane:
obw=150m
b=x------------->szerokość działki
a=1,5x--------->długość działki

Szukane:
a,b
------------------------
obw= 2a+2b
150=2*1,5x +2x
150=3x+2x
150=5x
x=30----------------->szerokość działki
1,5x=45------------>długość działki
Spr:
L=2*30+2*45=60+90=150
19 3 19