Hej jest w srode praca klasowa a ja tego nie rozumiem;/
jak to rozwiazujecie?
dam naj za wynik z odpowiedzia

biuro podróży "dookola swiata,, podało,że aż 20000 osób czyli 40% klientów biura,odwiedzilo Niemcy. Ile osób korzystało z usług tego biura?



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzienne zapotrzebowanie dwunastolatka na węglowodany wynosi 340g a na białko 75g. Wyobraż sobie że żywisz sie tylko chlebem Oblicz ile kilogramow chleba powinienes zjadac dziennie aby dostarczac organizmowi odpowiednia dawke
a) weglowodany b białka
................... ..............
................... ..............
................... ...............
.................... ...............



3

Odpowiedzi

2010-02-19T23:12:59+01:00
Zad. 1

40% - 20000 osób.
Więc:

10% - 5000 osób

100% - 50000 osób.

W taki sposób możesz sobie rozpisywać. Ja tak kiedyś na PK zrobiłem i mi zaliczono. ^^

Zad. 2

Ten wykres to zawartość różnych składników w chlebie w ilu gramach? O_O
2 3 2
2010-02-19T23:33:59+01:00
40% = 20000
100% = x
40x=2000000/40
x = 50000

Odp: 50 000 osób korzysta z tego biura
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T23:42:55+01:00
Zad 1
40% klientów- 20000 osób/ dzielimy obustronnie przez 4
10% klientów- 5000 osób/ mnożymy obustronnie przez 10
100% klientów- 50000 osób

Odp.: Z usług biura "Dookoła świata" korzystało 50000 osób.
Zad 2
Z wykresu nie da się odczytać na jaką masę (kg lub g). Zadanie jest trochę bez sensu. Miałam takie zadanie na pracy klasowej i zrobiłam tak, pani mi zaliczyła:
a) 1000 g chleba= 500 g węglowodanów (50% mnożymy przez 100)
500 g chleba= 250 g węglowodanów
100 g chleba= 50 g węglowodanów
20 g chleba= 10 g węglowodanów
680 g chleba= 340 g węglowodanów
b) 1000 g chleba= 80 g białka
62,5 g chleba= 75 g białka

Chyba dobrze policzyłam, mam nadzieję że pomogłam.
1 5 1