Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T23:19:48+01:00
X - liczba widokówek
x+42 - liczba zdjęć
x+x+42=98
2x=56
x=28
98-28=70

Widokówek było 28, a zdjęć 70.
1 5 1
2010-02-19T23:20:43+01:00
Ania zebrała w albumie łącznie 98 zdjęc i widokówek . Zdjęc było o 42 więcej niż widokówek. Ile było w albumie zdjęc, a ile widokówek ? zapisz obliczenia
x---------->widokówki
x+42---------->zdjęcia
x+x+42=98
2x=98-42
2x=56
x=28
Było 28 widokówek
x+42=28+42=70
Było 70 zdjęć
1 5 1
2010-02-19T23:23:16+01:00
X= zdjecia
x + 42 = widokowki

czyli

x+x+42=98
2x = 98 - 42
2x = 56 /:2
x = 28

Widokówki = 28
zdjęcia = 70.

1 5 1