Zad. 1
a) Ile wynosi średnia arytmetyczna liczb 2k - 1 i 2k + 1 ?
b)Oblicz średnią arytmetyczną liczb 2k - 3, 2k + 1 i 2k + 5
c)Ile wynosi średnia arytmetyczna trzech kolejnych liczb naturalnych następujących bezpośrednio po liczbie 2k?


Proszę pomóżcie!
Z góry dziękuję :]

3

Odpowiedzi

2010-02-20T09:40:34+01:00
A) Ile wynosi średnia arytmetyczna liczb 2k - 1 i 2k + 1 ?

(2k-1+2k+1)/2= 2k

b)Oblicz średnią arytmetyczną liczb 2k - 3, 2k + 1 i 2k + 5

(2k - 3+ 2k + 1 + 2k + 5)/3= (6k+3)=2k+1
c)Ile wynosi średnia arytmetyczna trzech kolejnych liczb naturalnych następujących bezpośrednio po liczbie 2k?

(2k+1+2k+2+2k+3)/3= (6k+6)/3= 2k+2
42 4 42
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T09:42:56+01:00
A) 2k - 1 + 2k + 1 = 4k

4k : 2 = 2k

b) 2k - 3 + 2k + 1 + 2k + 5 = 6k + 3

(6k + 3) : 3 = 2k + 1

c) 2k + 1
2k + 2
2k + 3
2k + 2k + 1 + 2k + 2 = 6k + 3

(6k + 6) : 3 = 2k + 2
102 4 102
2010-02-20T09:44:15+01:00
A) (2k-1+2k+1) :2=k+k=2k
b) (2k-3+2k+1+2k+5) :3= (6k+3) :3=2k
c) (2k+1+2k+2+2k+3) :3= (6k+6) :3=2k+2

38 4 38