Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T11:49:01+02:00
Hej :)
1.Pobranie tlenu (gębczastymi płucami z licznymi fałdami)
2.zwiekszenie pluc co zwiększa powierzchnię gazową
3. ruch klatki piersiowej umozliwiajacy oddech
4. przy rozszerzeniu klatki powietrze jest wciagane do pluc
5. przy zwęzeniu klatki powietrze jest wypychane


Chyba o to chodzi jak cos nie jasne to pisz :)
Pozdrawiam
2010-04-04T12:11:53+02:00
Etapy wymiany gazowej to:
-następuje skurcz mięśni między żebrowych i przepony;
-powstaje podciśnienie, które powoduje zasysanie się powietrza do płuc;
-powietrze wędruje przez jamę nosową, gardło, krtań, tchawice, oskrzela i zatrzymuję się w pęcherzykach płucnych;
-większe ciśnienie tlenu w pęcherzykach, a mniejsze we krwi powoduje wymuszenie dyfuzji i przedostanie się tlenu do krwi;
-większe ciśnienie dwutlenku węgla we krwi, a mniejsze w pęcherzykach płucnych powoduje wymuszenie dyfuzji i przedostanie się dwutlenku węgla do pęcherzyków płucnych;
-mięśnie międzyżebrowe i przepona się rozkurczają i powodują nacisk na płuca i powietrze jest wydalane na zewnątrz;

Ten cykl się powtarza.