Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T09:46:39+01:00
1.Nazwa krainy geograficzno-historycznej w północnej części Francji. (9 liter)
2.Nazwa półwyspu we Francji graniczącego z kanałem La Manche.( 8 liter)
3.Nazwa rzeki, nad którą położonajest stolica Francji. (7 liter)
4.Nazwa półwyspu we Francji z miastem Brest.(8 liter)
5.Pasmo górskie położone na granicy Francji i Szwajcarii. (4 litery)
6.Rzeka we Francji, nad którą położone są liczne zamki. (5 liter)
7.Miasto położone nad rzeką Rodan w południowej części francji. (4 litery)

1. Francuska (nizina)
2. Cotentin
3. Sekwana
4. Bretoński
5. Alpy
6. Loara
7. Lyon


1. Przedmiot badan geologii.
2.tworza ja wszystkie gleby na ziemi.
3.nauka zajmujaca sie badaniem zjawisk zachodzacych w atmosferze
4.obejmuje wszystkie wody na ziemi
5.przedmiotem jej badan jest hydrosfera
6.zna sie na zwierzetach
7.mieszanina gazow tworzacych atomosfere
8.specjalista od pedrosfery
9.gazowa powłoka Ziemi
10.elementem tej sfery jest czlowiek


1.ziemia
2.pedosfera
3.geografia społeczno-ekonomiczna
4.hydrosfera
5woda
6biosfera
7.powietrze
8.pedoznawca
9.atmosfera
10.biosfera

Rzeka przepływająca przez 9 państw europejskich
rzeka która utworzyła najsłynniejszy kanion w USA
druga pod względem długości rzeka Polski
obszar z którego wszystkie wody wpływaja do jednego morza
wyschnięte koryto rzeki epizodycznej na pustyni
graniczna rzeka polski
święta rzeka hindusów


akwen od którego uchodzi amazonka i muray darling
zlewisko oceanu amazonki,missisipi i missouri,wołga,wisła

Rzeka przepływająca przez 9 państw europejskich Dunaj
rzeka która utworzyła najsłynniejszy kanion w USA Kolorado
druga pod względem długości rzeka Polski Odra
obszar z którego wszystkie wody wpływaja do jednego morza tego nie mam
wyschnięte koryto rzeki epizodycznej na pustyni ued
graniczna rzeka polski Nysa Urzycka
święta rzeka hindusów Ganges

5 4 5
2010-02-20T09:52:25+01:00
1.MAPA
2.KONTYNENT
3.KRAJ
4.MIASTO
5.WIEŚ
6.ERUPCJA
7.KLIMAT
8. ERA
9.OCEAN
10. MORZE
11.RZEKA
12.STREFA
13.GÓRY
14.GLEBA
15.KOTLINA
16. SKAŁA
17.EKSPORT
18.IMPORT
19.PRZEMYSŁ
20.BANTUSTANY
4 4 4
2010-02-20T12:21:06+01:00
1. morze
2. europa
3. półwysep
4. monsun
5. izohieta
6. pasat
7. zwrotnik raka
8. pasat
9. wyż
10. dzień polarny
11. litosfera
12. troposfera
13. ciśnienie
14. front
15. cyklon tropikalny
16. bryza
17. klimat
18. pogoda
19. prąd morski
20. szerokość geograficzna
21. erozja
22. zrąb
23. rów tektoniczny
24. nisza abrazyjna
25. pampa
26. tajga
27. tundra
28. sukulenty
29. sawanna
30. ekosystem
5 4 5