Odpowiedzi

2010-02-20T10:05:58+01:00
Pasożytnictwo lęgowe, zjawisko składania jaj przez niektóre gatunki ptaków (należące do różnych grup systematycznych) do gniazd innych gatunków, gdzie jaja są wysiadywane, a pochodzące z nich pisklęta wykarmiane przez "przybranych rodziców".

Kukułka

Do najbardziej znanych pasożytów lęgowych należą: ok. 50 gatunków z rodziny kukułek, jeden gatunek z rodziny kaczkowatych, prawie wszystkie miodowody, kilkanaście gatunków starzyków z rodziny kacyków, a także wdówki.

Większość pasożytów lęgowych składa jaja w gniazdach gatunków tej samej rodziny, natomiast u kukułek występuje daleko idąca specjalizacja tego typu zachowania.
Dzięki wieeelkie! Dostałam 5! :D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T10:06:08+01:00
Pasożytnictwo lęgowe-to zwyczaj składania jaj do innych gatunków ptaków ( aby młode wychowali właściciele gniazda , a nie prawdziwi rodzice).
8 3 8
2010-02-20T10:07:08+01:00
Pasożyty lęgowe – zwierzęta wykorzystujące rodziców innego gatunku do wylęgu swojego potomstwa, np. kukułka, giętkoząb cętkowany. Najczęściej pasożytami lęgowymi są kukułki, jednakże takie tendencje występują, między innymi, wśród miodowodów, starzyków, kaczkowatych oraz wdówek.
Pasożytnictwo lęgowe polega na skladaniu jaj przez ptaki do gniazd innych ptaków.
3 3 3