Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem Cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe. Wtedy po obu stronach siedziało tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T10:18:09+01:00
X - wróble na prawym ramieniu
2x- wróble na lewym ramieniu

2x-4=x+4
x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8= 24

Odp.: 24 wróbli siedziało na strachu na wróble.
3 5 3
2010-02-20T10:20:30+01:00
Prawe ramię - x
lewe ramię - 2x

2x-4=x+4
2x-x=8
x=8

2*8=16
16+8=24
2 5 2
2010-02-20T10:22:17+01:00
x-wroble na prawym ramieniu 8
2x-wróble na lewym ramieniu
16 x+4 wróble na prawym 12 2x-4 wróble na lewym 12 x+4+2x-4 wszystkie 12+12=24 x+4=2x-4 x-2x=-4-4 -x=-8 /:-1 x=8
odp. na strachu siedziało 24 wróble

lub

2*(x-4)=x+4
2x-8=x+4
x=12
l=12 p=12
12+12=24
odp.Na strachu siedziały 24 wróble.

1 5 1