Państwo Kowalscy postanowili wyłożyć podłogę pokoju o wymiarach 5m na 4m kwadratowymi kafelkami o boku 20cm. Kafle sprzedawane są w paczkach po 20 sztuk w cenie 30 zł za 1m kwadratowy. Oblicz liczbę paczek z kafelkami, które muszą zakupić państwo Kowalscy, doliczając 10% płytek na ewentualne straty. Jaki będzie koszt zakupu płytek?

3

Odpowiedzi

2010-02-20T10:53:19+01:00
Ppodłogi=5*4=20m2
Ppłytki=0,04m2
1m2=25 płytek
20*25=500 płytek
500/20=25 paczek płytek
proporcja
25 płytek=30zł
20płytek=x
25x=600
x=24 zł
24zł*25paczek=600 zł
500*10%=50 płytek
50/25=2dodatkowe opak.
2*24=48
600+48=648zł za całość
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:02:10+01:00
Państwo Kowalscy postanowili wyłożyć podłogę pokoju o wymiarach 5m na 4m kwadratowymi kafelkami o boku 20cm. Kafle sprzedawane są w paczkach po 20 sztuk w cenie 30 zł za 1m kwadratowy. Oblicz liczbę paczek z kafelkami, które muszą zakupić państwo Kowalscy, doliczając 10% płytek na ewentualne straty. Jaki będzie koszt zakupu płytek?


wymiarach 5m na 4m czyli 20m kwadratowych

pole kafelki 0,2*0,2=0,04 m kwadratowych

liczba potrzebnych kafelek 20/0,04 = 500

doliczając 10% płytek na ewentualne straty 1,1*500 kafelek = 550 kafelek potrzeba

ile paczek potrzeba = 550 kafelek /20 = 27,5 czyli 28 paczek nikt nie sprzeda 0,5 paczki

28*0,04*20= 22,4 m kwadratowe tyle kupimy m kwadratowych kafelek

tyle zapłacimy za wszystko 22,4 *30 zł = 672 zł
2010-02-20T11:02:20+01:00
5m*4m=20m^ powierzchnia pokoju
20cm=0,2m
(0,2m)^=0,04m^ powierzchnia jednej płytki
20m^:0,04m^=2000m^:4m^=500 ilość płytek bez strat
10% liczby 500
1/10 * 500=50
500+50=550 ilość płytek ze stratami
550:20=27r.1
27+1=28 ilość paczek z płytkami
28*20=560 560*0,04m^=22,4m^ powierzchnia płytek zakupionych
30zł/m^ * 22,4m^=672zł
Odp.:Państwo Kowalscy muszą kupić 28 paczek płytek i zapłacą 672zł.