Odpowiedzi

2010-02-20T10:58:26+01:00
Torfowce moga zatrzymywac wode dzieki specjalnym komorkom kote gromadza wode, sa ona martwe.

tworzenie sie podmokłego położa i terenow bagiennych
2010-02-20T10:58:56+01:00
Torfowce mają zdolność zatrzymywania wody,gdyż mech torfowiec jest złożony z dwóch rodzajów komórek: martwych i żywych. Żywe są odpowiedzialne za proces fotosyntezy ,natomiast martwe komórki mogą gromadzić wodę. Dzięki tej szczególnej budowie liścia mają zdolność zatrzymywania wody.

Zapobiegają powodziom, a w czasie suszy powoli oddają wodę do środowiska.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:02:27+01:00
A) tworzą kępy przypominające poduszki, które mogą wchłaniać ogromne ilości wody. Zdolność ta jest związana z budową listków i łodyżek torfowca. Są one zbudowane z dwóch rodzajów komórek: martwych i żywych. W drobnych żywych komórkach zachodzi proces fotosyntezy natomiast duże martwe komórki służą do gromadzenia wody.

b) wchłaniają wodę gdy jest powódź. W okresie suszy zapobiegają wysychaniu gleby
3 5 3