Potrzebuję tytułów utworów mówiących o systemach totalitarnych w :
1. ZSRR
2. III Rzeszy
3. Faszystowskich włoszech.
i o komunizmie
Oraz wierszy do tematu totalitaryzm
Oraz książek mówiących o totalitaryzmie (tak ogólnie, wyjaśnienie pojęcie,ujęcie naukowe)
Daje naj.

2

Odpowiedzi

2010-02-20T11:04:09+01:00
Potrzebuję tytułów utworów mówiących o systemach totalitarnych w :
1. ZSRR
2. III Rzeszy
3. Faszystowskich włoszech.
i o komunizmie
Oraz wierszy do tematu totalitaryzm
Oraz książek mówiących o totalitaryzmie (tak ogólnie, wyjaśnienie pojęcie,ujęcie naukowe)

1.Archipelag GUŁag
2.Mein Kampf- pol. Moja walka
3.Anatomia faszyzmu
4. wiersze-Nowak Edward: "Od upaństwowienia do uspołecznienia".
5. ksiązka o totalitaryźmie- Orwell- "folwark zwierzęcy"
6. Totalitaryzm- nowoczesna odmiana tyranii, system rządów (oraz wspierająca go ideologia) polegająca na wszechstronnej kontroli rządzących nad obywatelami. Cechami totalitaryzmu są: obowiązująca wszystkich ideologia, odrzucenie tradycji, hasło tworzenia "nowego człowieka" i "nowego społeczeństwa", całkowite podporządkowanie sobie przez państwo rozbitego wewnętrznie społeczeństwa, rządy jednej partii, terror na ogramną skalę przy pomocy tajnej policji.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:26:49+01:00
LITERATURA:
Książki:
Zbigniew Kazimierz Brzeziński:
1. "Totalitarne dyktatorstwo i samowładztwo"
2. "Ideologia i władza w sowieckiej polityce"
3. "Wielkie bankructwo. Narodziny i śmierć komunizmu w XX wieku"
Philippe Fordo:
1. "Włochy faszystowskie"
Joanna Wieliczka-Szarek:
1. "III Rzesza. Narodziny i zmierzch szaleństwa"
Milos Forman:
1. "Lot nad kukułczym gniazdem" (jest także film)
Wiersze:
Czesław Miłosz:
1. "Który skrzywdziłeś"
2. "Moja wierna mowo"
3. "Piosenka o porcelanie"
Zbigniew Herbert:
1. "Raport z oblężonego miasta"
2. "Tren Fortynbrasa"
Ernest Bryll:
1. "Ten który"
Ewa Lipska:
1. "Egzamin"
Wisława Szymborska:
1. "Jacyś ludzie"
2. "Dzieci epoki"
3. "Pierwsza fotografia Hitlera"
4. "Obóz głodowy pod Jasłem"
Tadeusz Różewicz:
1. "Ocalony"
MUZYKA:
1. "Totalitarny system"


1 3 1