Odpowiedzi

2010-02-20T11:08:13+01:00
Po narodzinach dziecka gruczoły sutkowe kobiet wytwarzają mleko. -Płyn , będący pierwszym pokarmem w życiu każdego człowieka. W gruczołach sutkowych kobiet znajdują się komórki wydzielające mleko.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:51:22+01:00
Gruczoly potowe- wydzilają pot, biorący udział w termoregulacji oraz wydzielani zbędnych produktów przemiany materii

Gruczoły lojowe- wydzielają łój, chroniący skórę przed wyschnięciem i wnikaniu chorobotwórczych drobnoustrojów.