Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:15:09+01:00
Jon dodatni-(atom który oddał elektrony) nazywa się kationem
jon ujemny-( atom który przyjoł elektron) nazywa się anionem
Atom jest zbudowany z jądra atomowego i tzw. sfery elektronowej
7 3 7
2010-02-20T11:17:29+01:00
Zbudowany jest z jonów dodatnich amionów i jonów ujemnych kationów
4 1 4
2010-02-20T11:18:45+01:00
Atomy pierwiastków są tak małe , że aby je zobaczyć , trzeba użyć przyrządu powiększającego 10 miliardów razy . Atomy drgają , obracają się i przemieszczają w różnych kierunkach. Najszybciej poruszają się w gazach a najwolniej w ciałach stałych.
Jon ujemny powstaje , jeżeli atom przyłączy przynajmniej jeden elektron .
Jon dodatni powstaje , jeżeli atom odda przynajmniej jeden elektron .
Mam nadzieję , że pomogłam ;)
2 5 2