Odpowiedzi

2010-02-20T11:18:06+01:00
Opisz działanie melatoniny i skutki jej nadmiaru lub niedoboru
nadmiar- sennosc, ospalosc
brak- pobudzenie, bezsennosc

oraz hormon wydzielany przez grasice
tyrozyna
niedobor - limfocyty t nie moga dojrzec, uposledzenie odpornosci
namiar -tyrozynemia

jądra
testosteron
niedobor brak spermatogenezy, drugo i trzeciorzedowych cech plciowych
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:21:07+01:00
Melatonina jest to hormon snu
skutki nadczynności - zaburzenie snu i opóźnienie dojrzewania
skutki niedoczynności -przyspieszenie dojrzewania płciowego
melatonina jest wydzielana przez szyszynkę

grasica hormon tymozyna odpowiada za wzrost odporności organizmu

jądra - testosteron
niedobór zaburzenie płodności ,niemęska budowa ciała
nadmiar -warunkuje cechy męski ,pobudzenie narządów płciowych
7 4 7