Po podwórzu biegały kury i kicały króliki. Razem było 16 głów i 44 nogi. Ile było królików?
Obliczyłam, że było 6. Ale z następną częścią mam problem :
A ile byłoby kur i królików, gdyby było łącznie 20 głów i 70 nóg?

Proszę o napisanie działania. Dziękuję.

3

Odpowiedzi

2010-02-20T11:14:55+01:00
X-liczba królików
y-liczba kur
króliki i kury mają po 1 głowie, ale królik ma 4 łapy a kura 2, czyli układ równań
x+y=20 |*(-2)
4x+2y=70

-2x-2y=-40
4x+2y=70

2x=30
x=15
y=20-x=20-15=5
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:18:29+01:00
X - liczba królików
y - liczba kur
--------------------------------
x+y=20
4x+2y=70
-----------------------------
x=20-y
4(20-y)+2y=70
--------------------------------
x=20-y
80-4y+2y=70
-------------------------------------
x=20-y
-2y=-10
----------------------------------------
y=5
x=20-y=20-5=15
---------------------------------------
było 5 kur i 15 królików
2 3 2
2010-02-20T11:26:08+01:00
X - liczba kur
y - liczba króliczków

x+y=16
2x+4y=44

x=16-y
2x+4y=44

x=16-y
2(16-y)+4y=44

x=16-x
32-2y+4y=44

x=16-y
2y=44-32

2y=12

2y=12/ :2
y=6

x=16-6
x=10
y=6





x+y=20
2x+4y=70

x=20-y
2(20-y)+4y=70

x=20-y
40-2y+4y=70

x=20-y
2y=30/ :2

y=15
x=20-15

x=5
y=15

1 1 1