Odpowiedzi

2010-02-20T11:16:57+01:00
P=ah/2
P=8*5/2
P=20
x-druga wysokośc
20=6x/2
40=6x
40/6=x
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:17:33+01:00
Na początek obliczamy pole trójkąta
P=½ah
P=½*8cm*5cm
P=5cm*4cm
P=20cm²

Znając pole trójkąta, możemy obliczyć wysokość padającą na inny bok o znanej długości
P=½ah
20cm²=½*6cm*h | *2
40cm²=6cm*h | /6cm
h=40cm²/6cm
h=6⅔cm
2 3 2
2010-02-20T11:50:50+01:00
P=ah/2
P=8*5/2
P=20
x-druga wysokośc
20=6x/2
40=6x
40/6=x