Wyznacz rozwartości pozostałych kątów.
a) trójkąta równoramiennego o kącie między ramionami 40*
b) trójkąta równoramiennego o kącie przy podstawie 40*
c) równoległoboku o kącie ostrym 52*
d) trapezu prostokątnego o kącie ostrym 69*

3

Odpowiedzi

2010-02-20T11:20:56+01:00
A)180-40=140
pozostale katy 70
b)180-2*40=100
pozostaly kat 100
c)360-2*52=256
256/4=64 katy rozwarte
d)360-2*90=180 pozostaly kat
1 5 1
2010-02-20T11:21:59+01:00
A) 180*- 40* = 140*
140* / 2 = 70*
b) 180* - (40* + 40*) = 180* - 80* = 100*
c) 52* + 52* = 104*
360* - 104* = 256*
256* / 2 = 128*
d)90* + 90* = 180*
360* - 180* = 180*
180* - 69* = 111*

to rozwiązanie które napisała osoba na de mną jest niepoprawne
wiem to na 100 procent
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:31:30+01:00
A)
180°-40°=140°:2=70°
kąty mają:70°,70°,40°
b)
180°-2*40°=180°-80°=100°
kąty mają:40°,40°,100°
c)
360°-2*52°=360°-104°=256°:2=128°
kąty mają:52°,52°,128°,128°
d)
360°-69°=291°-2*90°=291°-180°=11°
kąty mają:90°,90°,69°,111°
1 5 1