Odpowiedzi

2010-02-20T11:39:16+01:00
Trzeba sprawdzic stosunki

x/2,4= 0,3/0,12

x= 6m
2010-02-20T11:40:46+01:00
2.4m = 240cm

Jesli :
30 cm -> 12cm
x -> 240 cm

wiec :

x= 240 * 30 / 12 = 600 cm

600 cm = 6m

Odp wysokość drzewa to 6 metrów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:41:06+01:00
Drzewo
cień -2,4m-240cm
wysokość drzewa-x

linijka
cień-12cm
wysokość linijki-30cm

proporcje
240cm-x
12cm-30cm
mnożymy na krzyż
12x=240*30
12x=7200/:12
x=600cm
x=6m
odp.wysokość drzewa wynosi 6m