Odpowiedzi

2010-02-20T11:53:03+01:00
- percepcja bodźców,
- termoregulacja ustroju
- ochrona mechaniczna
- ochrona chemiczna
- wytwarzanie melaniny
- resorpcja niektórych związków chemicznych,
- gospodarka wodno-mineralna
- wytwarzanie witaminy D
- wydzielanie hormonów,
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T11:53:28+01:00
* chroni organizm przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi
chroni głębiej położone narządy przed uciskami i urazami mechanicznymi
*odbiera bodźce z otoczenia
*bierze udział w procesach termoregulacji
*gruczoły potowe wytwarzają i wydzielają pot, usuwając nadmiar soli i innych substancji z organizmu
*reguluje gospodarkę wodną organizmu
*gruczoły łojowy produkują łój
13 3 13
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T12:01:46+01:00
Funkcje skóry:
-ochrona
-termoregulacja
-wydalanie nadmiaru wody
-wymiana gazowa
-wydzielanie łoju i mleka
wytwarzanie melaniny
-odbieranie bodźców
12 3 12