Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:17:57+01:00
Odp. tyroksyna - Tyroksyna jest produkowana, magazynowana i uwalniana przez komórki pęcherzykowe tarczycy. Tyroksyna będąca głównym hormonem produkowanym przez tarczycę jest uważana za prohormon. Istotne znaczenie ma przemiana jakiej tyroksyna podlega w tkankach. Z cząsteczki tyroksyny usuwany jest jeden z atomów jodu (dejodynacja), od tego z której pozycji zależy efekt metaboliczny takiej modyfikacji.
1 5 1
2010-02-20T12:20:39+01:00
Hormon wytwarzany przez tarczycę to tyroksyna, która reguluje metabolizm i przyspiesza przemianę materii.