Odpowiedzi

2010-02-20T12:26:39+01:00
X-długość krótszego boku
y-długość dłuższego boku

PS.jakby cos to rozwiązuję to przy pomocy układu równań

x+y=16,5
y=x+3,25

x+y=16,5
-x+y=3,25
2y=19,75 /÷2
y=9,875
x=16,5-9,875=6,625
Pole=6,625*9,875≈65
obwód=9,875*2+6,625*2=33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:29:22+01:00
Dane:
F-prostokąt
a-jeden bok prostokąta
b=a+3¼dm- bok dłuższy

Suma sąsiednich boków: a+b
a+b=16
podstawiamy z danych nasze boki:
za b wstawiamy a+3¼dm

a+a+3¼=16
2a=16-3¼
2a=12¾/*½ (obie strony mnożymy przez ½)
a=6 3/8 dm=> b=16- 6 3/8=9 5/8

Liczymy obwód:
Obw.=2(a+b)
Obw.=2*16 (korzystamy z tego że a+b=16)
Obw.=32 dm

Liczymy pole:
P=a*b
P=6 3/8(sześć trzy ósme)*9 5/8 (dziewięć i pięć ósmych)
P=51/8 * 77/8
p=3927/64
P=61 23/64 dm²( sześćdziesiąt jeden i dwadzieścia trzy sześćdziesiąteczwarte)

Odp.: Obwód tego prostokąta wynosi 32 dm, a jego pole 61 23/64 dm².
1 5 1
2010-02-20T13:22:57+01:00
Moim zdaniem tak
a+b=16,5
a=b+3,25
a=16,5:2+3,25=11,5
b=5