1. Przyczyną kolonizacji Afryki i Azji w XIX w. było
A. wrogie nastawienie wobec ludów pozaeuropejskich i dążenie do zniszczenia ich kultury
B. dążenie do zdobycia tanich surowców i nowych rynków zbytu
C. przyniesienie zdobyczy cywilizacji ludom Azji i Afryki.
______________

2. o potędze Wielkiej Brytanii w XIX w. decydowały
A. silna armia i liczna flota
B. niewielka armia i liczni sojusznicy
C. rozwinięta kultura i położenie geograficzne
_____________

3.Dopisz nazwy państw do których należały wymienione kolonie:
Australia-
Indochiny -
Egipt -
Indie -
Afryka zachodnia -
Sudan -
_________________

Wymień bitwy w których uczestniczyli żołnierze kawalerii księstwa warszawskiego

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:35:10+01:00
1.b
2.a
3Australia- Wielka Brytania
Indochiny- Francja
Egipt- Wielka Brytania
Indie- Wielka Brytania\
Afryka Zachodnia- Francja
sudan- Wielka Brytania
4. Marsz na Rosję w 1812r

ps. Czyżbyś korzystał z książki MOja historia6. Mam nadziję że pomogłam życze powodzenia na lekcjach
2 5 2
2010-02-20T16:34:39+01:00
1 B
2 A
3 Australia - Wielka Brytania
Indochiny- Francja
Egipt- Wielka Brytania
Indie- Wielka Brytania\
Afryka Zachodnia- Francja
sudan- Wielka Brytania
4 marsz na rosje 1812 rok.:)
1 5 1