Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:38:20+01:00
7*156 = 1092
1092/3 = 364
364*2 = 728

1092 + 728 = 1820

Przywieziono 1820 sztuk mięsa.
1 5 1
2010-02-20T12:39:01+01:00
7*156 - ilosc drobiu
2/3 * (7*156)- ilość wieprzowiny

7*156=1092
2/3* 1092= 728

1092+728= 1820
1 5 1
2010-02-20T12:39:21+01:00
Do zamku przywieziono skrzynie z mięsem. W 7 skrzyniach było po 156 sztuk drobiu, a w ósmej była wieprzowina. Wieprzowiny było o 2/3 mniej niż drobiu . Ile w sumie sztuk mięsa przywieziono do zamku?

x wiepszowina 52
y drób 156

x=1/3y
x=1/3 * 156
x=52


Wszystkiego bylo 208
1 1 1