Robotnicy kopali dół o długości 10m, szerokości 6m i głębokości 1,5 m.
Ile m³ wykopali robotnicy ??

Proszę o rozwiązanie, a kto by chętnie wytłumaczył skąd się wzięło-byłabym wdzięczna i dałabym punkty. ;-)
Głupie odpowiedzi zgłaszam!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:51:09+01:00
* - TEN ZNACZEK OZNACZA RAZY :)
3 - to jest taka mało trójeczka tylko tu nie da sie małej zrobić:) mam nadzieje ze wiesz o jaka mi chodzi :)
V=10m * 6m *1.5m = 90m 3
odp Robotnicy wykopali 90 m3 ziemi.

tu trzeba było obliczyć objętość.
czyli pomnozyć wysokość długosc i szerokość przez siebie i wychodzi wynik :)
_______________
korzystasz z ksiązki matematyka wokół nas ?
2 5 2
2010-02-20T12:51:50+01:00
Więc, najpierw trzeba obliczyć ile m³ wykopali robotnicy, czyli należy obliczyć objętość. Objętość oznaczamy literą V.
Wzór na obliczenie objętości:
a.) Jeżeli jest to sześcian, to V=a×a×a
b.) jeżeli jest to prostopadłościan o podstawie kwadratu, to V=a×b×b
c.) Jeżeli jest to prostopadłościan o podstawie prostokąta, to V=a×b×c

W tym zadaniu każdy bok ma inną długość, więc jest to prostopadłościan o podstawie prostokąta, czyli:
V=a×b×c , to znaczy:
V=10m×6m×1,5m=90m³
Odp.: Robotnicy wykopali 90m³ ziemi.
1 5 1
2010-02-20T13:04:46+01:00
Ten rów to graniastosłup trzeba obliczyć jego objętość wiec pole podstawy razy wysokość :
10*6=60
60*1,5=90m³
1 5 1