Odpowiedzi

2010-02-20T12:45:44+01:00
P - pobory pani Karoliny

⅗p=1500zł | * 5
3p=7500zł | /3
p=2500zł
5 1 5
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T12:47:52+01:00
1500= 60%
p= 100%
p= 1500*100 :60
p=2500
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:55:51+01:00
Analiza zadania:
p - pobory pani Karoliny

3/5 - tyle poborów pani Karolina przeznaczała na wyżywienie
1500zł -pobory przeznaczone na wyżywienie

3/5p - 1500zł
p - x

3/5p*x=1500*p skracamy dwustronnie p
3/5x=1500 dwustronnie mnożymy przez 5
3x=7500 dwustronnie dzielimy przez 3
x=2500

Odp. Pobory pani Karoliny wynoszą 2500zł.
10 4 10