Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T12:49:55+01:00
Ile śmietanki o zawartości 12 % tłuszczu i ile mleka dwuprocentowego trzeba zmieszać aby otrzymać 200g mleka,w którym będzie 3 % tłuszczu
200g mleka, tłuszcz : 3% = 6g tłuszczu.
śmietanka x g * 12% -0,12x
mleko y g * 2% -0,02y

x+y = 200g
0,12x + 0,02y = 6g / -50

x+y = 200g
-6x - y = -300g

-5x = -100g /:5
x = 20g

x+y = 200g
20g + y = 200g

y= 180g


Odp. Należy zmieszać 20 g śmietanki i 180g mleka.
2 3 2
2010-02-20T12:50:07+01:00
X = ilość śmietanki
y=ilosc mmleka

x+y=200
12%x+2%y=3% * 200

x+y=200
0,12x+0,02y=6/*100

x+y=200/*(-2)
12x+2y=600

-2x-2y=-400
12x+2y=600
____________
10x=200/:10
x=20

x=20
x+y=200

x=20
20+y=200/-20

x=20g
y=180g

Odp: Śmietany trzeba dać 20g, a mleka 180g.
6 5 6