Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:13:38+01:00
Dane:
Ep = 300 kJ - energia potencjalna
h = 5 m - wysokość ciała
Szukane:
Q = ? - ciężar ciała
Wzór:
Ep = Q * h
Ep / h = Q
Q = Ep / h [J / m = N * m * 1/m = N]
Obliczenia:
Q = Ep / h
Q = 300 kJ / 5 m
Q = 300000 J / 5 m
Q = 60000 N

60000 N : 10 kg/N = 6000 kg = 6 t
Odp.: Ciało ma masę 6 ton.
2010-02-20T13:14:29+01:00
H-5m
Ep-300Kj=300 000 J
g-10m/s2



Ep=mgh /: m
m=Ep/gh
m=300 000J/ 10m/s2 x 5m = 6000kg=6t
2010-02-20T13:15:39+01:00
H = 5 m
E= 300 kJ = 300000 J ; kilo = 1000
g = 10 m/s^2
m = ?

E = m*g * h

m = E/g*h

m = 300000 J/10 m/s^2 *5 m

m = 6000 kg

[J] = [kg*m^2/s^2]