Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:02:05+01:00
Połowę śliwek z koszyka zjadł Andrzej.⅔ tego, co zostało zjadł Piotrek a Ania zjadła 4 ostatnie śliwki.Ile śliwek było na koszyku?.

x śliwki

1/2x+2/3*1/2x+4=x
x=24
65 1 65
2010-02-20T13:02:21+01:00
X - ilość śliwek

1/2x + 2/3×1/2x + 4 = x
1/2x + 2/6x - x = -4
3/6x + 2/6x - x = -4
-1/6x = -4 /:-1/6
x = 24
63 4 63
2010-02-20T13:02:36+01:00
Andrzej - 50%
piotrek - ⅔ z 50%
ania 4 - ⅓ z 50%

⅓ + ⅔ = 50%
4+(2 x 4)= 4+8=12

50%= 12
100%= 24

W koszu było 24 śliwki.
17 2 17