Odpowiedzi

2010-02-20T13:04:24+01:00
2/4 + 1/4 + 1/4 = 4/4

70km = 1/4
70 x 4 = 280 km

turusta pokonal trase 280 km
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:05:27+01:00
1/2x + 1/3x + 70 = x
3/6x + 2/6x + 70 = x
70 = x - 5/6x
70 = 1/6x obustronnie pomnożyć przez 6
x = 420 km

moje jest na bank dobrze bo robiłam takie zadanie i pani w szkole powiedziała ze jest dobrze
8 5 8
2010-02-20T13:07:04+01:00
Turysta połowę drogi szedł przez las, trzecią część przez góry
, a ostatnie 70 km przepłynął kajakiem. Jaką trasę pokonał turysta ?.

x - cała droga
1/2x - droga przez las
1/3x - droga przez góry
70 km - droga przebyta kajakiem

x = 1/2x + 1/3x + 70
x = 3/6x + 2/6x + 70
x = 5/6 x + 70
x -5/6x = 70
1/6x = 70
x = 70 : (1/6)
x = 70*6
x = 420 km
Odp. Turysta pokonał trasę 420 km
8 4 8