Odpowiedzi

2010-02-20T13:10:34+01:00
Równoległe boki trapezu mają długości 5cm i 8,5cm.Wysokość jest równa dwie piąte sumy długości podstaw.Oblicz pole trapezu.

Podstawy - 5cm i 8,5cm
Wysokość - (5+8,5)*2/5=5,4cm
P=a+b/2*h
P=5+8,5/2*5,4=6,75*5,4=36,45cm2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:11:14+01:00
5cm+8,5cm=13,5cm
13,5cmx2/5=5,4cm
P=(5cm+8,5cm)x5,4cm/2=36,45cm²

Liczę na naj!.****
1 1 1
2010-02-20T13:16:40+01:00
Równoległe boki to 2 podstawy

5+8,5=13,5
2/5 = 4/10
h=13,5 x 4/10 = 13,5 x 4 (nad 10) = 54/10 = 5,4 cm
p=½ x (5+8,5) x 5,4 cm = ½ x 13,5 x 5,4 = 13,5 x 2,7 = 36,45 cm ²

Odp.: Pole trapezu wynosi 36,45 cm²