Odpowiedzi

2010-02-20T13:18:00+01:00
W hurtowni kupiono 80 butelek oleju.W sklepie sprzedano olej z zykiem 20% co dało 64 zł.Po ile złotych sprzedawano butelkę oleju??


1,2*80*x=64

96x=64
x=64/96
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:19:36+01:00
X - cena oleju w hurtowni

80x = 1,2×80x - 64
80x = 96x - 64
- 16x = -64 /:-16
x = 4

1,2×4 = 4,8

Odp: Sprzedawano po 4,8zł.
2010-02-20T13:19:40+01:00
80
x-cena

80x - 1,2*80x = 64
80x-96x=64
x=4
4*0,2=0,8

4,8 sprzedawano