Rzeczpospolita w drugiej połowie 16w.iw17w.toczyła wiele wojen . na wschodzie nasze państwo graniczyło z........,z którą szczególnie zacięte walki toczono o ..............na północy groźnym przeciwnikiem była...........Przez wiele dziesięcioleci ciągnęły się wojny polsko-..........., spośród których najbardziej niszcząco rozpoczęła się w 1665r.przeszła do historii pod nazwą ........... ........... Położone na południu imperium ........... zagrażało Rzeczpospolitej prawie przez cały 17w.Dopiero zwycięstwo odniesione po....... w 1683r. przyczyniło się do upadku jego potęgi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:22:00+01:00
Rzeczpospolita w drugiej połowie 16w.iw17w.toczyła wiele wojen . na wschodzie nasze państwo graniczyło z Rosją ,z którą szczególnie zacięte walki toczono o Inflanty na północy groźnym przeciwnikiem była Szwecja Przez wiele dziesięcioleci ciągnęły się wojny polsko- szwedzkie , spośród których najbardziej niszcząco rozpoczęła się w 1665r.przeszła do historii pod nazwą potop szwedzki Położone na południu imperium Osmańskie zagrażało Rzeczpospolitej prawie przez cały 17w.Dopiero zwycięstwo odniesione po Wiedniem w 1683r. przyczyniło się do upadku jego potęgi
8 4 8
2010-02-20T14:52:29+01:00
Rzeczpospolita w drugiej połowie 16w.iw17w.toczyła wiele wojen . na wschodzie nasze państwo graniczyło z ROSJĄ,z którą szczególnie zacięte walki toczono o INFLNTY na północy groźnym przeciwnikiem była SZWECJA Przez wiele dziesięcioleci ciągnęły się wojny polsko-SZWEDZKIE, spośród których najbardziej niszcząco rozpoczęła się w 1665r.przeszła do historii pod nazwą POTOP SZWEDZKI. Położone na południu imperium OSMAŃSKIE zagrażało Rzeczpospolitej prawie przez cały 17w.Dopiero zwycięstwo odniesione po BITWIE POD WIEDNIEM w 1683r. przyczyniło się do upadku jego potęgi.
4 4 4