Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:29:24+01:00
Zwierzeta odzywiaja sie heterotroficznie. moga to byc:
saprofity
symbionty
pasozyty

Organizmy heterotroficznie moga byc miesozerne roslinozerne albo wszsytkozerne (miksotrofy)
Heterotrofizm polega na odżywianiu się substancjami organicznymi pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego.

roslinozerne posiadaja duze wyrostki robaczkowe dzieki temu moga trawic celuloze. w wyrostkach robaczkowych sa bakterie ktore trawia ceuloze,za pomoca celulazy.
Zwierzeta roslinozerne maja wielokomorowe zoladki: zwacz,czepiec,ksiegi,trawieniec.

zwierzeta miesozerne maja zroznicowane uzebieie - heterodontyzm: ostre kły by rwac pokarm (mieso) na kawałki.
1 5 1
2010-02-20T15:15:22+01:00
SPOSOBY ODŻYWIANIA SIĘ ZWIERZĄT...

Jedną z najbardziej absorbujących czynności życiowych zwierząt jest odżywianie. wiadomo że tą czynność musi wykonywać każdy obojętnie czy to człowiek , czy zwierze bo bez niej nie da się życ.
Odżywianie możemy podzielić na kilka poszczególnych etapów. Każdy etap jest ściśle powiązany ze specyfiką budowy układu pokarmowego poszczególnych organizmów i dlatego u niektórych "zwierząt" może wyglądać zupełnie inaczej.
1 4 1