Ktore z ponizszych zdan jest prawdziwe?
a)Iloczyn liczb odwrotnych jest rowny jeden.
b)Kazdy ulamek wlasciwy jest mniejszy od zera.
c)Kazdy ulamek niewlasciwy jest wiekszy od liczby jeden.
d)Suma wszystkich ulamkow wlasciwych o mianowniku 7 jest liczba calkowita.
e)Wartosci bezwzgledne liczb przeciwnych sa rowne.
f)Iloraz dowolnej liczby calkowitej i zera jest ulamkiem.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T13:43:50+01:00
Prawda: a,d,e
Fałsz: b,c,f
b- jeżeli ułamek właściwy jest dodatni to jest większy od zera
c- jeżeli ułamek niewłaściwy jest ujemny to jest mniejszy od jeden
f- iloraz dowolnej liczby całkowitej i zera jest równy 0
2010-02-20T14:20:03+01:00
Zdanie c) Kazdy ulamek niewlasciwy jest wiekszy od liczby jeden.