Odpowiedzi

2010-02-20T13:53:45+01:00
Witaj
dane T=4s, dł.fali lambda l=8m
szukane v
W tym samym czasie T=4s gdy łódka w miejscu wykonuje jedno pełne drganie
w pionie /ponieważ zbliżający się grzbiet fali najpierw podnosi łódź, potem
obniża i znów podnosi/ podnoszący nas grzbiet oddala się na odległość 8m -
zwaną długością fali - ale następny już nas podnosi. Jesli więc fala przebywa
8m czyli długość fali w ciągu T=4s, to prędkość fali v=l/T =8m/4s=2m/s.
Prędkość fali wynosi 2m/s

.....................pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T13:55:05+01:00
Dane
T=4s
v=?
lambda czyli długość fali=8m oznaczę ją przez s
s=v*t
v=8m*/4s
v=2m/s
4 5 4